ورود/ثبت نام

چرا دستگاه گلدوزی کارکرده نخریم ؟!

در این مقاله به معایب خرید دستگاه گلدوزی استوک (کارکرده) می پردازیم …

1- یکی از مهمترین نکاتی که در مورد دستگاه گلدوزی کارکرده باید به آن توجه داشت این است که آیا دستگاه گلدوزی کارکرده در شرایط و وضعیت مناسبی نگهداری شده یا نه؟چرا که محیط کار تاثیر فراوانی بر روی سلامت دستگاه چه ظاهر چه قطعات را دارد.

2- دومین نکته اپراتوری است که زمانی با دستگاه گلدوزی کارکرده که اگر تازه کار بوده باشد، می توان به یقین گفت که آسیب های جدی به دستگاه وارد آورده است. به عنوان مثال، برخورد با دیوایس ها از شایع ترین خرابی ها توسط اپراتورها است.

معایب خرید دستگاه گلدوزی استوک

3- مورد مهم دیگر اینکه در هنگام کوچکترین خرابی،دستگاه توسط چه کسی تعمیر شده است. نکته اصلی این است که شما هرگز قادر نخواهید بود بفهمید که فروشنده با دستگاه خود چه کرده است. اکثر فروشندگان به دلیل خرابی های مکرر قصد فروش دستگاه و خلاص شدن از آن را دارند.

4- نکته قابل توجه دیگر اینکه کارخانه قطعات مربوط به هر دستگاه را فقط تا چند سال تولید میکند. این مساله از آنجا اهمیت دارد که اگر شما پس از خرید ماشین کار کرده نیاز به قطعه ای خاص داشته باشید، قادر به پیدا کردن آن قطعه در بازار نیستید مگر اینکه کاملا در حد نو باشد. توجه داشته باشید که هزینه تامین قطعات ماشین های گلدوزی از کارخانه پس از توقف تولید، بسیار بالاست. و در صورت استفاده از قطعات غیر اصلی، هزینه های بسیاری را به ماشین تحمیل میکنیم.

5- نکته ی دیگر تغییر در تکنولوژی دستگاه است. به طوری که هر چند سال تکنولوژی به کار رفته در ساخت، جهت رسیدن به بهترین کیفیت دوخت تغییر میکند و خرید دستگاه قدیمی نوعی عقب گرد محسوب می شود.

6- مساله مهم دیگر نحوه ی جابجایی دستگاه است. در صورت حمل توسط عوامل غیر متخصص احتمالا آسیب های مهلک و جبران ناپذیری به دستگاه وارد می شود. در برخی موارد این آسیب ها مربوط به تغییر در شاسی دستگاه بوده که عملا استفاده از دستگاه را غیر ممکن میسازد.

7- مساله ی بعدی نداشتن خدمات و گارانتی در مورد تمامی دستگاه گلدوزی کارکرده میباشد. این مساله از آنجا اهمیت دارد که کوچکترین مشکل هزینه های بالایی را به خریدار تحمیل خواهد نمود.

8- نکته ی بعدی آموزش و راه اندازی دستگاه گلدوزی است که این خدمت فقط برای ماشین های گلدوزی نو و آکبند توسط نمایندگی های معتبر انجام میپذیرد و در مورد استوک ها ،خود شخص باید تمامی مراحل نصب و راه اندازی را به عهده بگیرد.

9- تمامی دستگاه های گلدوزی نو قادر به اجرای نرم افزارهای به روز هستند. ولی چنانچه شما دستگاهی را که چند سال از تولید آن می گذرد خرید کنید، دیگر قادر به کار کردن با نرم افزار های جدید که شامل انواع طرح های گلدوزی هست را ندارید. پس به دنبال دستگاهی پیشرفته باشید که تمامی سرویس ها را برای مدت زمان طولانی انجام دهد.

10- گاها فروشنده اعلام میکند که دستگاه کاملا نو شده است؛ نکته مهم این است در اینصورت، تمامی ابزار و ادوات آن از جمله کارگاه ها، نوار سوزن و غیره همگی باید تعویض شده باشند که این تعویض یا فقط باید توسط کارخانه مربوطه به صورت رایگان انجام شده باشد یا اینکه فروشنده صداقت گفتاری در مورد ادعای خود ندارد چون این هزینه برای او هزینه ای گزاف است.

علی رغم آنچه گفته شده، چناچه اصرار  به خریدن دستگاه گلدوزی کارکرده دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از خرید کارشناسی مجرب و متخصص (دارای مدرک کارشناسی از کارخانه سازنده) را جهت ارزیابی و تست کامل دستگاه برده و هرگونه ایراد ممکن مثل صدای غیر معمول یا لرزش و … بررسی گردد. همچنین به ایرادات نهان در دستگاه که در حین استفاده آشکار می گردد نیز توجه لازم را داشته باشید چرا که هزینه های تعمیر اینگونه ایرادات بسیار بالاست.

مترجم : سارا اسمائیل زاده

ویراستار : ندا کابلی

 

مطالب مرتبط با موضوع:

ایده کسب و کار گلدوزی

تاریخچه گلدوزی لباس های محلی جنوب کشور

https://goo.gl/C31Mxh

پر بازدیدها:

دسترسی ها: