همه چیز درباره ماشین آلات گلدوزی

خیاطی عبارت است از این که جسم دو بعدی را که پارچه می باشد روی جسم سه بعدی که بدن است بنشانیم، در نتیجه کیس هایی پیدا خواهد شد

که اگر این کیس ها توسط ساسون خیاطی با دقت و مهارت و اطلاعات کامل گرفته شودلباس با زیبایی به تن خواهد نشست، این است کار هنر خیاطی.

در گذشته پارچه را روی اندام افراد قرار داده و فرم دلخواه را در می آوردند 

کوک و سنجاق زده و اقدام به دوخت می کردند یا برخی بر حسب تجربه و بدون الگو لباس را برش زده که نیاز به چندین پرو داشت. رفته رفته با پیشرفت علم و تجربه، متدهای تدوین و بصورت کلاسیک در کشورهای مختلف رایج گردید. متد گرلاوین، متد فرانسوی، متد ژاپن، متد متریک و متد مولر آلمانی.

لباس پوشیدن پدیده ای است که تقریبا به اندازه طول تاریخ بشر سابقه دارد. همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی طی قرون متمادی پیشرفتهای چشم گیری در زمینه تولید پوشاک به وجود آمده است.

با اختراع چرخ خیاطی دیگر نیازی به دوخت و دوز دستی نمی باشد زیرا  چرخ خیاطی جهت کم کردن کار دستی و سرعت بخشیدن به امر تولید اختراع شد.

چرخ خیاطی از اجزای زیر تشکیل شده است:
ماسوره: قرقره کوچکی است که در بخش زیرین چرخ خیاطی قرار دارد.
ماکو: وسیله‌ای در چرخ خیاطی  است که ماسوره بر روی آن قرار می‌گیرد.
پدال: در بیشتر چرخ خیاطی‌ها جهت به حرکت در آوردن  چرخ خیاطی به کمک نیروی برق که به دینام وارد میشود از این وسیله استفاده می کنند.

چرخ خیاطی را که شما خریداری می کنید در حقیقت یک گنجینه قیمتی است که سالیان دراز در منزل،کارگاه و یا کارخانه  شما خواهد ماند و از آن استفاده خواهید کرد از این رو باید در انتخاب آن دقت  کافی به کار ببرید.

چرخهای خیاطی معمولی که شما در بازار ها می بینید تقریبا همه از یک نوع هستند و از سالهای پیش تا کنون در ساختمان کلی آنها تغییری داده نشدهبلکه دستگاه های اتوماتیک جدیدی به چرخ خیاطی اضافه شد . که با آنها زیگزاگ،راسته دوزی،جادکمه،دکمه دوزی  و انواع کارهای تزئینی (گلدوزیمربوط به خیاطی را می توان انجام داد.

انتخاب چرخ  خیاطی گلدوزی مناسب شما نه تنها از دید تکنیکی‌اش مهم است ، بلکه خرید این دستگاه نوعی سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود.

انواع چرخ های خیاطی :

در مقاله زیر انواع چرخ خیاطی را مطالعه نموده و در صورت نیاز به هر گونه مشاوره رایگان در زمینه خرید چرخ خیاطی گلدوزی با شرکت جامه آرایان نازفر تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را در امر خرید چرخ خیاطی مورد نظرتان راهنمایی نمایند.

چرخ خیاطی گلدوزی صنعتی: برای تولید انبود در کارگاه های خیاطی و کارخانجات دوخت پوشاک  به کار می‌رود. از ماشین های گلدوزی ساده تر برای استفاده کارهای خانگی و شخصی دوزی استفاده می شود.

چرخ خیاطی گلدوزی :

یکی از چرخ خیاطی های  صنعتی به حساب می آید که مدل ها و قابلیت های زیادی دارد.

انواع ماشین آلات گلدوزی:

ماشین گلدوزی صنعتی فورت اور: این ماشین گلدوزی قابلیت سنگ دوزی ،دوخت منجوق،قیطان دوزی و…. و همچنین قابلیت دوخت روی انواع پارچه هارا دارد.

از اطلاعات فنی این دستگاه گلدوزی صنعتی  میتوان به صفحه نمایش لمسی ، موتور سرو ،سرعت بالا، کمپلت ماکو کوبان ژاپن ،تسمه تایم ایتالیایی و… اشاره نمود.

سری چند کله ها: این ماشین  گلدوزی قابلیت گلدوزی 9 تا 15 رنگ روی کلیه پارچه ها را دارد.

کار 24 ساعته،تنظیم سرعت اتوماتیک، سرعت 1000 سوزن در دقیقه ، قابلیت برگشت به عقب بر مبنای رنگ و یا تعداد سوزن از ویژگی های این ماشین گلدوزی نیز می باشد.

سری قیطان دوزی : در این دستگاه امکان قیطان دوزی دوار ، نوار دوزی،گلدوزی مسطح و اضافه نمودن پولک وجود دارد.

دستگاه گلدوزی خاص FT-1201+1PD : گلدوزی مسطح،پولک دوزی،منجوق دوزی،قیطان دوزی، دوخت زنجیره ای و… از ویژگی های این ماشین گلدوزی می باشد.

دستگاه گلدوزی FT601-CTM : شنیل دوزی،دوخت زنجیره ای،نصب قیطان دوز ثابت از قابلیت های این ماشین گلدوزی می باشد.

دستگاه گلدوزی FT-PD : نوار دوزی و قیطان دوزی بدون انجام گلدوزی ساده از ویژگی های این ماشین گلدوزی می باشد.

دستگاه گلدوزی تک کله 6 کاره : گلدوزی فلت،سنگ دوزی،پولک دوزی دبل،(3 و 5 میلیمتر به طور همزمان) نوار و قیطان دوزی دوار و منجوق دوزی از قابلیت های این ماشین گلدوزی می باشد.

دستگاه گلدوزی تک کله فول اتوماتیک : این دستگاه با عملکردی کاملا دقیق طراحی شده که کم مصرف و بی صدا می باشد.و قابلیت تکرار  یک طرح را تا 99 بار با دقت بسیار بالا و یکسان دارد. صفحه نمایش لمسی،موتو ر سرو،سرعت بالا،کمپلت ماکو و کوپان ژاپن،قابلیت برگشت به عقب بر مبنای تعداد سوزن و یا رنگ از ویژگی های این ماشین گلدوزی می باشد. 

پر بازدیدها:

دسترسی ها: