ورود/ثبت نام

چند نکته ی مهم برای انتخاب ماشین گلدوزی

1. استفاده شما از ماشین گلدوزی به چه صورت خواهد بود؟
برای مصارف خانگی می‌خواهید یا تجاری؟ آیا در استفاده از این ماشین‌ها حرفه‌ای هستید و یا آماتور؟ ماشین گلدوزی تجاری برای تولیدهای انبود در کارگاههای خیاطی به کار می‌رود. اگر اولین بارتان است که به سراغ این کار می‌روید بهتر است از یک ماشین گلدوزی ساده تر استفاده کنید.
2. آیا حداقل نیازمندی‌ها و احتیاجات شما را برآورده می‌کند؟
برخی قابلیت‌ها بسته به نیازهایی که از ماشین خیاطی خود دارید، لازم و اساسی می‌باشد. مثل بریدن نخ بصورت خودکار، پیچیدن نخ در قرقره، سنسور فشار یا نخ سوزن کن خودکار و…
3. فاصله سوزن چقدر است؟
در بعضی از مدل‌های جدید چرخ گلدوزی فاصله سوزن تا بدنه چرخ متغیر و قابل تنظیم است. این آپشن به شما این امکان را میدهد تا به راحتی بتوانید پارچه و لباس را در جهت های مختلف حرکت دهید.
4. آیا کارگاه گلدوزی از بدنه چرخ جداست؟
در این صورت شما می‌توانید از دستگاه خود برای خیاطی یا لحاف دوزی نیز استفاده کنید. این انتخاب از جهتی اقتصادی‌تر هم خواهد بود، چرا که درواقع شما چرخ خیاطیخریده‌اید که می‌توانید به آن امکانات یک چرخ گلدوزی را اضافه کنید.
5. ژتون گلدوزی چه سایزی باید داشته باشد؟
ژتون‌های گلدوزی از رنج سایز 100×100 تا 360×360 متغیر است. اگر بزرگترین سایز قابل استفاده برای ماشین گلدوزی 100×100 است، در نظر داشته باشید که ممکن است برای دوخت طرح مورد نظر خود با محدودیت‌هایی مواجه شوید.
6. چه امکانات و لوازم جانبی برای چرخ گلدوزی در دسترس است؟
تحقیق کنید چه امکاناتی وجود دارد که می‌توانید با آن دستگاه خود را ارتقا دهید. ابزاری مثل پایه فشارهای متفاوت، میز مخصوص دوخت برای لحاف و یا ضمیمه‌های مختلف برای به کار بردن تکنیک‌های گوناکون. ماشین گلدوزی بخرید که بتواند همپای خودتان رشد کند.
7. آیا طراحی‌های گلدوزی در داخل دستگاه تعبیه شده و یا جداست؟
برخی ماشین‌های گلدوزی فقط حافظه داخلی خودشان برای طراحی را دارند. برای دسترسی به دوخت‌ها و طرح‎های متفاوت لازم است که ماشین گلدوزی این قابلیت را داشته باشد که مستقیما به کامپیوتر یا یک حافظه خارجی متصل گردد.
8. چه پورتی برای اتصال دستگاه و انتقال طرح‌ها استفاده می‌شود؟
پیش از این ماشین‌ها از فلاپی دیسک‌ها برای انتقال طرح‌ها از کامپینتور به ماشین گلدوزی استفاده می‌شد. امروزه از یک کارت حافظه و یا “مجیک باکس” استفاده می‌شود. کابل USB مخصوص ماشین گلدوزی نیز برای بارگذاری طرح از کامپیوتر نیز قابل استفاده است.
9. گارانتی و خدمات پس از فروش به چگونه است؟
نمایندگان فروش معمولاً تکنسین‌هایی را در اختیار خریدار می‌گذارند که درباره فوت و فن تعمیرات ماشین گلدوزی تعلیم دیده‌اند. بدین ترتیب یگر شما نگران تعمیرات و یا تمیزکاری ماشینتان نخواهید داشت. درغیر این صورت شما مجبور خواهید بود که برای انجام این امور با خود کارخانه در تماس باشد که کاری گرهزینه و وقت‌گیر خواهد بود.

مسلماً شما هم دوست ندارید بعد از صرف کلی هزینه برای خرید یک ماشین گلدوزی با خود بگویید کاش انتخاب بهتری داشتم. صرف کمی وقت و حوصله برای تحقیق درباره انواع ماشین گلدوزی مناسب شما سرمایه‌گذاری مطمئنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد

پر بازدیدها:

دسترسی ها: