دستور العمل استفاده چرخ خیاطی صنعتی لی گلد راسته دوز موتور سرخود 9050 مدل 2107

مقدمه

چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی لیگلد 9050 ساده ترین مدل راسته دوز موتور سرخود  می باشد که قطعات اصلی آن همانند  کمپلت آن ساخت کشور  ژاپن می باشد  و  از ویژگی های آن می توان به طول دوخت 8 میلیمتری آن اشاره کرد که آن را از دیگر چرخ ها ی خیاطی متمایز نموده است. با وجود اینکه از خانواده چرخ های ظریف دوز می باشد قابلیت دوخت پارچه های متوسط وحتی ضخیم را  به واسطه طول دوخت بلند دارا می باشد. همچنین امکانات شروع آرام ، موقعیت سوزن و در مدل های جدیدتر سیستم تک سوزن کمک شایانی به دوخت راحتتر و سریعتر می نماید. امیدواریم استفاده از این محصول ، نهایت بازدهی و لذت را  برایتان فراهم آورد.

چرخ خیاطی صنعتی لی گلد راسته دوز موتور سرخود

نکات ضروری:

1-قبل از تعویض پایه ، سوزن  و ماسوره چرخ خیاطی را خاموش نمایید .

2- جهت جلوگیری از حوادث ناشی از نوسانات برق حتما از محافظ استاندارد استفاده نمایید.

3- اتصال به ارت جهت تخلیه الکتریسیته ساکن و سرگردان در دستگاه که به علت چرخش موتور بوجود می آید ، اجباری است. این اتصال از مدارات الکترونیکی دستگاه شما نیز حفاظت می نماید.

4- از جدا کردن محافظ های قسمتهای مختلف (سوزن ، شیطانک ، تسمه ) جدا خودداری نمایید.

5-دستورالعمل را به خوبی مطالعه نمایید.

6- حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از خرید از طریق اپلیکیشن و یا سایت اقدام به دریافت برگه گارانتی نمایید.

اجزاء و قطعات:

1)توپی

2)پنل تنظیمات

3)درجه طول دوخت

4)قفل کن طول دوخت

5)اهرم سرقایمی

6)تنظیم نخ ماسوره پیچ

7)شیشه روغن

8)تیغ برش نخ ماسوره پیچ

9)ماسوره پیچ

 

10)تنظیم نخ کوچک

11)تظیم نخ

12)کلید تک سوزن

13)پیچ فشارپایه

14)شیطانک

15)پایه دوخت

16)صفحه کشو

17)صفحه دوخت

راه اندازی چرخ خیاطی راسته دوز موتور سرخود لی گلد 9050 :

1- تخته و پایه را از روی راهنمای نصب داخل کارتن نصب نمایید و لاستیکهای دور کارتر و زیر لولاها را بروی میز نصب نمایید.سپس  لولا های چرخ را بر روی بدنه نصب کردهه وچرخ را بروی پایه قرار دهید. سنسور پدال را در زیر میز به گونه ای نصب نمایید که پدال در دو جهت قابلیت حرکت داشته باشد. سیم سنسور پدال را به محل سوکت مربوطه وصل نمایید. لازم به دکر است که این فیش فقط در یک جهت در سوکت مقابل قرار می گیرد. 

بعد از نصب سنسور پدال روکش آن را کمی عقب بکشید و از وصل بودن تک تک سیمهای داخل سوکت اطمینان حاصل نمایید.در آخر روکش را به محل خود برگردانید.

2- روغن را به مقداری که سطح آن بین دو علامت L وH (حد پایین و بالا) کارتربرسد ،درون کارتر بریزید. در صورتی که روغن کمتر ازL حد پایین باشد کلیه قسمت های چرخ خیاطی به خوبی روغن کاری نشده و در نتیجۀ ساییدگی دنده ها ، بوشها ومفاصل ،صدای چرخ شما زیاد خواهد شد و اگرکه با این حال به کار خود ادامه دهید احتمال قفل کردن چرخ نیز می باشد.

3- در پوش لاستیکی بالای میل سوزن بیرون بیاورید و به وسیله روغندان کاملا قسمت میل سوزن و نمدهای آن را آغشته به روغن نمایید.چرخ خیاطی را روشن نمایید لازم بذکر است که 30 دقیقه اول حرکت چرخ باید با سرعت پایین از آن استفاده شود، تا عملیات روانکاری اولیه به خوبی انجام شود.

چرخ خیاطی صنعتی لی گلد

طریقه استفاده (قسمت مکانیکی):

1-نخ کشی :

برای نخ کشی حتما پایه دوخت بالا بیاورید و میل سوزن را در بالا ترین نقطه قرار دهید پس همانند تصویر زیر نخ کشی نمایید. بعد آن توپی چرخ را یک دور کامل بچرخانیدد تا نخ سوزن ، نخ زیر( ماکو) را از صفحه دوخت بیرون بیاورد و آن دو را از میان پایه دوخت بگذرانید. حال چرخ خیاطی شما آماده کار می باشد

2- تنظیم کشش نخ:
تنظیم کشش نخها از طریق نخ گیر برای نخ بالا و فنر ماکو برای نخ زیر انجام می پذیرد.معمولا نخ ماکو را در حد متوسطی تنظیم می نمایند و تنظیم ها را بوسیله نخ گیرر اعمال می نمایند .درصورتی که پارچه چین بخورد باید مهره نخ گیر را شل نمایید واگر نخ زیر پارچه جمع شود (اصطلاحا زیر بریزد) باید نخ گیر را سفت نمایید.

3-تنظیم طول دوخت:
برای تنظیم طول دوخت (ریز و درشتی دوخت) از درجه ای که در جلو و سمت راست بدنه قرار دارد استفاده نمایید.در هنگام تغییر آن اهرم سرقایمی  را که برای بستت ابتداء وانتها استفاده می شود، جهت سهولت چرخش نگهدارید. پس از تنظیم طول دوخت اهرم قفل کن را جهت ثابت ماندن طول دوخت درمحل خود قرار دهید.

4- تنظیم فشار پایه:

فشار پایه دوخت بر اساس ضخامت پارچه باید تنظیم شود. برای پارچه های ظریف تر مهره تنظیم فشار پایه  را شل نمایید ( در خلاف جهت عقربه های ساعت) تا فشار پایه  کمتر و برای پارچه های ضخیم ترمهره تنظیم فشار پایه  را سفت کنید (در جهت عقربه های ساعت).

5-پر کردن ماسوره:

نخ را از سوراخ نخ گیر ماسوره پیچ و سپس از بین پولک های نخ گیر گذرانده وچند بار دور ماسوره بچرخانید. ماسوره را بر روی شفت ماسوره پیچ  قرار داده و اهرم ماسوره پیچ را به جهت نشان داده شده در عکس فشار دهید . نخ ماسوره باید در حالت کشیده پر شود که می توانید کشش نخ را ازطریق نخ گیر ماسوره پیچ تنظیم نمایید.

 

توجه نمایید که ماسوره به صورت یکسان و حداکثر 80 % آن پر شود.برای تنظیم حد پر شدن ماسوره می توانید از طریق پیچ تنظیم مقدار پر شدن ماسوره ، آن را تنظیم نمایید. دقت فرمایید که در زمان پر شدن ماسوره چرخ خیاطی یا نخ را از داخل سوزن بیرون بیاورید و یا اگر در حال دوخت می باشید، پارچه زیر پایه باشد . در غیر این صورت احتمال قفل کردن دستگاه وجود دارد.

6-طریقه تعویض سوزن:

برای تعویض سوزن پیچ سوزن بند( روی میل سوزن) را شل کرده ، سپس سوزن را در حالتی که شیار بلند و سرتاسری آن به سمت چپ و گودی سوزن سمت راست قرار دارد ، آن را تا آخرین حد سوراخ میل سوزن بالا برده و سپس پیچ سوزن بند را سفت نمایید.لازم به ذکر است در صورتی که سوزن در محل مناسب خود قرار نگیرد و یا کج شده باشد ،چرخ به صورت صحیح نمی دوزد.

7-روشن کردن چراغ LED :

برای  روشن و یا خاموش کردن چراغ LED از کلیدی که در شکل نشان داده شده است می توانید استفاده نمایید.

8-سیستم تک سوزن :

از کلید بالای میل سوزن (نمایش داده شده در عکس زیر ) می توانید در میانه دوخت  جهت دوخت تک سوزن استفاده نمایید. در صورتی که کلید را یک لحظه فشار دهید یک بخیه دوخته و اگر کلید را فشرده نگه دارید با سرعت بسیار کم  چرخ خیاطی شروع به دوختن می نماید. این کلید معمولا در محل هایی که دوخت حساس می باشد و باید دقیقا در نقطه خاصی تمام شود یا تغییر مسیر دهد استفاده می شود.

 طریقه استفاده (قسمت الکترونیکی):

1) معرفی کلید ها:

[table id=21 /]

2) توضیح برنامه ها:

[table id=22 /]

3) جدول کدهای خطا:

[table id=23 /]

پر بازدیدها:

دسترسی ها: