نگهداری و خرید چرخ خیاطی صنعتی | جامه آرایان

نگهداری و خرید چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی چیست؟

چرخ خیاطی حرفه ای و تجاری از دیگر اصطلاحات چرخ خیاطی صنعتی است. دیگر مدل های چرخ فقط برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده اند .

در یک چرخ خیاطی صنعتی خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

ابتدا در مورد اینکه آیا به یک چرخ خیاطی حرفه ای نیاز دارید یا یک چرخ برای مصارف خانگی بحث کنیم .

آیا به چرخ خیاطی صنعتی نیاز دارید؟

برخی از بهترین مدل ها برای استفاده مسکونی عالی هستند. اگر در درجه اول به ویژگی های زیبایی شناختی مانند تعداد دوخت علاقه دارید، چرخ خیاطی خانگی برای شما کافی است.

برخی از بهترین مدل های امروزی مملو از ویژگی هستند و دوخت های منحصر به فرد برای انتخاب وجود دارد. بنابراین اگر هر روز زیاد خیاطی ندارید، چرخ صنعتی برای شما مناسب نخواهد بود .

اگر قصد دارید که روزانه (خیاط) در زمینه خیاطی از چرخ استفاده کنید، باید روی یک چرخ خیاطی حرفه ای سرمایه گذاری کنید. بیایید به برخی از تفاوتهای بین چرخ خیاطی صنعتی و خانگی نگاه کنیم.

مزایای چرخ خیاطی صنعتی

طول عمر بال

اگر هر روز چند ساعت از چرخ استفاده کنید دوام بیشتری خواهد داشت. چرخ خیاطی هایی که برای مصارف خانگی طراحی شده اند، در صورت استفاده ممتد سال ها دوام نمی آورند. در دراز مدت این امر باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. چرخ خیاطی صنعتی نه تنها دوام بیشتری خواهند داشت، بلکه در صورت جابه جایی آسیب کمتری می بینند.

قابل تنظیم

چرخ خیاطی صنعتی اغلب برای انجام یک یا تعداد بسیار محدودی از عملیات دوخت و دوز استفاده می شوند. اگر بارها در حال دوختن یک نوع کال هستید چرخ خیاطی صنعتی بسیار مفید خواهد بود .

سرعت دوخت

چرخ خیاطی صنعتی دارای موتورهای بسیار قدرتمند و کم مصرف و بدون صدا هستند که به آنها اجازه می دهد با سرعت بالتری نسبت به چرخ های خانگی کار کنند. همانطور که قب ًلا گفته شد این ماشین ها از هر نظر قابل تغییر هستند بنابراین گزینه افزایش سرعت را دارا می باشند. به ویژه اگر با تکه پارچه های بسیار بلند کار می کنید .برخی از چرخ های صنعتی می توانند تا سرعت 5000 بخیه در دقیقه یا بیشتر را بزنند.

نصب دائمی

الزاما چرخ بر روی تخته و پایه مخصوص دوخت خود قرار می گیرد . از مزایای این تخته و پایه ارائه فضای بزرگ به خیاط و همچنین راحتی در زمان دوخت می باشد.

طول بازوی آزاد بیشتر

چرخ خیاطی صنعتی اغلب دارای بازوی آزاد طولنی هستند. این اجازه می دهد تا پارچه بیشتری از سمت راست سوزن عبور کند. هنگامی که بازوی آزاد با یک میز بزرگتر ترکیب می شود بسیار عالی خواهید بود.

استفاده ساده

استفاده آسان و بدون دردسر از ویژگی های مهم چرخ های خیاطی صنعتی می باشد.

ویژگی هایی که به صورت خودکار عمل می کنند:

اگر به خیاطی با ماشین های مکانیکی عادت دارید، احتما ًل از عملکردهای خودکار در نسخه های صنعتی خوشتان می آید. اغلب به طور خودکار نخ قطع کن و سرقائمی و بست را دارند.این ویژگی ها را می توان در اکثر مدل های کامپیوتری چرخ صنعتی یافت .

موتورهای قدرتمند

قابلیت شروع و توقف آنی آخرین ویژگی چرخ صنعتی است .این امر توسط موتورهای قدرتمند و بی نظیر موجود کم مصرف و بی صدا در این دستگاه های خارق العاده امکان پذیر شده است.

معایب چرخ خیاطی صنعتی :

 

مجموعه ای بسیار محدود از ویژگی ها

شما انتخاب بسیار محدودی از گزینه ها را خواهید داشت. به عنوان مثال، بسیاری از مدل های چرخ صنعتی به دلیل دوخت تخصصی فقط به یک منظور طراحی گردیده اند. به این دلیل است که مدل های صنعتی برای انجام کارهای تکراری با سرعت بال و کیفیت دوخت دقیق و همچمنین جابه جایی آسان طراحی شده اند. همچنین نمی توانید طیف وسیعی از سوزن های مختلف را وارد کنید. به این دلیل که بیشتر خیاطان آماتورجهت نمونه دوزی و سرگرمی باید از تجهیزات صنعتی اجتناب کنند.

سنگین و حمل و نقل آن نسبت به چرخ خانگی دشوارتر است

ماشین آلت صنعتی اغلب ممکن است تا 50 کیلوگرم وزن داشته باشند. در بسیاری از چرخ خیاطی صنعتی قدیمی موتور به طور مستقل قرار می گیرد به این معنی که در داخل دستگاه قرار نخواهد گرفت. آنها قرار است برای مدت طولنی در همان مکان باقی بمانند.البته به مرور زمان چرخ های امروزی دارای موتور متصل به بدنه به نام دینام سرخود بوده که می تواند پانل های کامپیوتری باشد.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

ما طیف گسترده ای از انواع مختلف ماشین آلت صنعتی را داریم. چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز ، سردوز ، میاندوز ، پس دوز ،انواع چرخ تخصصی و ماشین گلدوزی وجود دارد.

قطعات چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی از دو قسمت اصلی کلگی و تخته و پایه تشکیل شده است. درک این موضوع قبل از خرید چرخ صنعتی ضروری است. اطمینان حاصل کنید قیمتی که دریافت می کنید شامل هر دو جزء است .

چرخ صنعتی نیز دارای پدال مجزا هستند. شما می توانید کارهای بیشتری را با پای خود انجام دهید و به این ترتیب برای صرفه جویی در وقت شما طراحی شده است. شما می توانید عملیات زیر را با پاهای خود انجام دهید کارایی چرخ را توسط تنظیمات اختصاصی پدال جهت صرفه جویی در وقت انجام دهید.

• قطع کردن نخ • دوخت سریع • میزان سرعت • بست اتوماتیک (سرقائمی)

نکاتی جهت عمر طولانی تر چرخ خیاطی صنعتی

• وقتی کارتان تمام شد حتما آن را خاموش کنید. هنگامی که برای مدت طولنی از آن استفاده نمی کنید سیم را بردارید.

• تمیز نگه داشتن پارچه و چیزهای دیگر بسیار مهم است. ما نمی خواهیم چیزی در اطراف وجود داشته باشد که ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

• بهتر است از پوشیدن لباس های گشاد در نزدیکی چرخ خیاطی صنعتی خودداری کنید . • کودکان و سایر افراد را همیشه در حین استفاده از دستگاه دور نگه دارید.

نظافت و نگهداری از چرخ خیاطی صنعتی

درست مانند چرخ خیاطی خانگی، باید چرخ خیاطی صنعتی را مرتب تمیز کنید.اطمینان حاصل کنید که هر گونه پرز و نخ اضافی را برداشته اید و به طور مرتب جعبه ماسوره را بررسی کنید. ماسوره را از محفظه ماسوره خارج کرده و با برس ارائه شده آن را تمیز کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت این است که قطعات مختلف چقدر باید روغن کاری شوند اغلب بین نسخه های صنعتی و خانگی متفاوت است. بسیاری از انواع خانگی حتی نیازی به روغن کاری ندارند

این همیشه در مورد مدل های چرخ خیاطی صنعتی صدق نمی کند. شما به احتمال زیاد نیاز خواهید داشت که دو بار در هفته یا به مراتب بیشتر چرخ خود را روغن کاری کنید. از

آنجا که به طور مداوم در حال اجرا است نیاز به توجه و نگهداری بیشتری دارد.

قبل از شروع به ریختن روغن در هر مکانی حتماً با تکنسین صحبت کنید. باید با یک شرکت تعمیراتی که متخصص است تماس بگیرید. این بسیار مهم است زیرا اگر بیش از حد آن را روغن کاری کنید یا شروع به ریختن روغن در مکان های نادرست کنید ممکن است به سرعت به دستگاه خود آسیب برسانید.

به یاد داشته باشید که همیشه با قرار دادن پوشش گرد و غبار روی دستگاه کار را تمام کنید. با انجام این کار، اطمینان حاصل می کنیم که تمام ذرات گرد و غبار میکروسکوپی موجود در هوا به بخش های مهم دستگاه دسترسی ندارند.همیشه و حتما از محافظ برق استفاده نمایید.

نتیجه

اگر به دنبال چرخ صنعتی جدید هستید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. این که آیا به عنوان یک محصول خانگی یا تجاری در نظر گرفته شده است، تعیین می کند که چه ویژگی هایی در خرید شما استاندارد هستند و چقدر هزینه دارند.برای اینکه بدانید چه چرخی مناسب کار شما هستند میتوانید با شرکت جامه آرایان تماس

بگیرید تا مشاوران ما در سریع ترین زمان به شما در خردی چرخ خیاطی صنعتی کمک کنند.

پر بازدیدها:

دسترسی ها: