ورود/ثبت نام

چرخ خیاطی صنعتی راسته دوزی

رایج ترین و مهمترین چرخ خیاطی صنعتی در کارگاههای خیاطی، چرخ خیاطی صنعتی راسته دوزی می باشد که برای تولید کلیه تولیدات پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد .قابلیت این چرخ در دوخت مستقیم و راسته می باشد که اولین برند های بازار سینگر،کهلر وفاف که در ابتداء نیمه روغن(سیستم روانکاری به صورت دستی) بودند و بعد ازآنها چرخ های راسته دوزی ژوکی،میتسوبیشی وبرادر ساخت کشور ژاپن که تمام روغن(سیستم رونکاری به صورت اتوماتیک) بوده وارد بازار ایران شد. این مدل ها با توجه به سرعت دوخت بالا ، سیستم روانکاری اتوماتیک ،قیمت مناسب و همچنین کیفیت عالی بازار را از دیگر رقبای خود گرفتند.در حال حاضر برند ها مختلف چینی با کیفیت های متفاوت در بازار ایران عرضه می شود که البته مهمترین عامل تفاوت کیفیت آنها نوع قطعات و کیفیت مونتاژ آنها می باشد. انواع چرخ خیاطی صنعتی راسته دوزی را می توان ازچندین لحاظ دسته بندی نمود:

الف) امکانات

از لحاظ امکانات می توان چرخ های خیاطی صنعتی راسته دوزی را به 4 دسته تقسیم نمود:

الف – 1) راسته دوزی معمولی

این دسته همانند مدل های قدیمی دارای موتور کلاچی، ماسوره پیچ روی میز می باشد که ساده ترین مدل راسته دوز است. مدل های مختلف آن از لحاظ ظاهری،کیفیت کمپلت
،دنده وفلزی یا پلاستیکی بودن پمپ روغن متفاوت می باشد.

الف – 2) راسته دوزی موتور مستقیم

در این دسته چرخ ها دارای موتور مستقیم ( وتسمه انتقال نیرو حذف شده است و متصل به چرخ با قابلیت تنظیم سرعت وموقعیت سوزن می باشد) نور LED مستقیم و ماسوره پیچ ارتقاء یافته می باشند. موتور آنها کمک شایان در کاهش مصرف برق، آلودگی صوتی وهمچنین لرزش چرخ می نماید.

الف – 3) راسته دوزی اتوماتیک

چرخ های راسته دوزی اتوماتیک بعلاوه موتور مستقیم(کاهش مصرف برق تا60%) ، نور LED مستقیم و ماسوره پیچ ارتقاء یافته، دارای سر نخ زن اتوماتیک(تسریع درتولید وکاهش اتلاف نخ تا 60%) ، پایه بالا کن اتوماتیک و مهمتر از آنها بست اتوماتیک یا همان سر قایمی اتوماتیک می باشد که هر یک از این خصوصیات کمک شایانی در تولید با کیفیت تر وسریع تر می نماید

الف – 4) راسته دوزی کامپوتری

این گروه بعلاوه کلیه مشخصات گروه 3 ، دارای قابلیت شمارش تعداد بخیه ها می باشد که این قابلیت به آنها توانایی دوخت در چند مسیر با تعداد معین شده بخیه توسط کاربر را می دهد لذا به عنوان مثال می توانند یک جیب را به صورت کاملا اتوماتیک بدوزند. البته این چرخ ها جهت تولیدی های بزرگ که خط تولید آنها به صورت زنجیره ای می باشند مناسب هستند. چرخ های کامپوتری خود از لحاظ نوع روانکاری به 3 دسته زیر تقسیم میشوند:
تمام روغن (کل چرخ نیاز به روغن کاری توسط پمپ روغن را دارد)
کله خشک( قسمت میل سوزن و بوش میل رابط نیاز به روغن کاری ندارد و در نتیجه احتمال روغن ریزی در آن ناحیه وجود نداد)
خشک (جدید ترین مدل چرخ راسته دوزی می باشد که نیازی به روغن کاری ندارد)

ب ) قدرت دوخت

ماشین آلات دوخت را با توجه به نوع پارچه ها میتوان به سه دسته تقسیم نمود:
1) ظریف دوز
2) ضخیم دوز
3) فوق ضخیم دوز

ب – 1) ظریف دوز

این دسته از چرخ های خیاطی صنعتی قابلیت دوخت انواع پارچه های ظریف مانند حریر، ریون وهمچنین پارچه ها با ضخامت و تراکم متوسط مانند کتان،چلوار،ململ،متقال،گاباردین وچادر نماز را دارا می باشد.این چرخ ها معمولا دارای درجه طول دوخت 5 میلیمتر ، شانه کارپیش بر ظریف یا متوسط وماکوریز(کمپلت ریز) میباشند.سرعت موتور آنها در صورتی که کلاچی باشد 2850 دور در دقیقه و در مدل های سرو موتورتا حدود 3500 دور در دقیقه می توان تنظیم نمود.

ب – 2) ضخیم دوز

چرخ های این دسته قابلیت دوخت پارچه های متوسط و ضخیم مانند جین، ماهوت،مخمل وانواع پارچه های رو مبلی را دارا می باشد.این دسته خود به دو گروه از لحاظ کمپلت (قطعه ای در جلو وزیر چرخ که ماکو در آن قرار می گیرد ودر حقیقت قلب چرخ راسته دوز می باشد)تقسیم میشود گروه اول کمپلت ریز و گروه دوم کمپلت درشت نام وارد. مشخصات گروه اول شامل: طول دوخت 8 میلیمتر،کمپلت ریز قابلیت دوخت نخ های معمولیو جهت پارچه های متوسط وتا حدودی ضخیم و گروه دوم :طول دوخت 8 میلیمتری ،کمپلت درشت ، قابلیت دوخت پارچه های ضخیم ونخ ضخیم تا نخ نمره 6 وسرعت 2850 دور در دقیقه . هر دو دارای پمپ روغن فلزی هستند.

ب – 3) فوق ضخیم دوز

با توجه به اینکه این چرخ ها دارای دو پایه دوخت می باشند قدرت دوخت بالایی دارند که پایه دوم آن مکمل شانه کارپیش بر می باشد و همزمان با آن در جهت پیش بردن پارچه عمل می نماید ولذا می توانند چرم های ضخیم را بدوزند.البته نوع کمپلت آن نیز چرخ را قادر به دوخت نخ های ضخیم تا نمره 9 می نمایید.این دسته از چرخ ها را دوپایه می نامند که دارای طول دوخت 12-8 میلیمتر ،سوزن مصرفی تا نمره 24 ، پمپ روغن فلزی و سرعت موتور 1400 دور در دقیقه می باشند.

پر بازدیدها:

دسترسی ها: