راهنمای استفاده از راسته دوز غلطک دار کامپیوتری رویانگ مدل RY H9-D6

مقدمه

راهنمای استفاده از راسته دوز غلطک دار کامپیوتری رویانگ مدل RY H9-D6

چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز غلطک دار کامپیوتری RY H9-D6  جدید ترین و کامل ترین مدل راسته دوز موتور سرخود می باشد که کلیه قسمت های آن از قطعات مرغوب ساخته شده اند .این چرخ خیاطی قابلیت عملکرد اتوماتیک در حرکت پایه دوخت، سر نخ زن و ســر قائمی (بست ابتدا و بست انتهای کار) را دارا می باشد. همچنین مجهز به سیستم خنک کننده ی سوزن جهت دوخت پارچه های ضخیم و یک غلطک جهت کشش یکنواخت پارچه می باشد که به دلیل وجود غلطک در این مدل، نیاز به یک کمپرسور باد دارد. پنل کلیدهای این چرخ خیاطی کامپیوتری بسیار ساده می باشد وکاربر به سرعت می تواند عملکرد آن را فرا گیرد .

  موتور چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز غلطک دار کامپیوتری RY H9-D6 سرو موتور (کم مصرف و آپارتمانی) می باشد. تنظیمات کلیه قسمت ها به تفکیک و بسیار کامل در پنل کنترل آن در نظر گرفته شده است. چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز غلطک دار کامپیوتری RY H9-D6 قابلیت انجام برنامه ریزی های ذیل را دارد :

  • دوخت تک مسیر: این برنامه قابلیت برنامه ریزی یک مسیر دوخت را دارد.
  • دوخت آزاد : این برنامه جهت دوخت در تعداد بخیه های متفاوت استفاده می شود.
  • دوخت  W: تعداد بخیه ها و تعداد دفعات رفت و برگشت دوخت قابل تنظیم می باشد. این دوخت برای پل کمر و دوخت برخی از مارکها استفاده می شود.
  • دوخت جیب : تعداد بخیه ها در 4 مسیر قابل برنامه ریزی می باشد.
  • دوخت با برنامه: دوخت با قابلیت برنامه ریزی 15 مسیر

همچنین امکانات شروع آرام ، موقعیت سوزن و سیستم تک سوزن کمک شایانی به دوخت راحتتر و سریعتر می نماید. امیدواریم استفاده از این محصول، نهایت بازدهی و لذت را برایتان فراهم آورد.

نکات ضروری:

  • قبل از تعویض پایه ، سوزن  و ماسوره چرخ خیاطی را خاموش نمایید .
  • جهت جلوگیری از حوادث ناشی از نوسانات برق حتما از محافظ استاندارد استفاده نمایید.
  • اتصال به ارت جهت تخلیه الکتریسیتهساکن و سرگردان در دستگاه که به علت چرخش موتور بوجود می آید، اجباری است. این اتصال از مدارات الکترونیکی دستگاه شما نیز حفاظت می نماید.
  • از جدا کردن محافظ های قسمتهای مختلف (سوزن ، شیطانک ، تسمه ) جدا خودداری نمایید.
  • دستورالعمل را به خوبی مطالعه نمایید.
  • حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از خرید از طریق اپلیکیشن و یا سایت اقدام به دریافت برگه گارانتی نمایید.

 

اجزاء و قطعات :

1)توپی

2)پنل تنظیمات

3)درجه طول دوخت

4)قفل کن طول دوخت

5)اهرم سرقایمی

6)تنظیم نخ ماسوره پیچ

7)شیشه روغن

8)تیغ برش نخ ماسوره پیچ

9)ماسوره پیچ

10)تنظیم نخ کوچک

11)تنظیم نخ

12)کلید سرقایمی

13)پیچ فشار پایه

14)شیطانک

15)نخ گیر

16)پایه دوخت

17)صفحه کشو

18)صفحه دوخت

 

راه اندازی چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز غلطک دار کامپیوتری RY H9-D6

1- تخته و پایه را از روی راهنمای نصب داخل کارتن نصب نمایید و لاستیکهای دور کارتر و زیر لولاها را بروی میز نصب نمایید. سپس لولاهای چرخ را بر روی بدنه نصب کرده و چرخ را بروی پایه قرار دهید. سنسور پدال را در زیر میز به گونه ای نصب نمایید که پدال در دو جهت قابلیت حرکت داشته باشد. سیم سنسور پدال را به محل سوکت مربوطه وصل نمایید. لازم به دکر است که این فیش فقط در یک جهت در سوکت مقابل قرار می گیرد . بعد از نصب سنسور پدال روکش آن را کمی عقب بکشید و از وصل بودن تک تک سیمهای داخل سوکت اطمینان حاصل نمایید.در آخر روکش را به محل خود برگردانید.

2- روغن را به مقداری که سطح آن بین دو علامت L وH (حد پایین و بالا) کارتربرسد ،درون کارتر بریزید. در صورتی که روغن کمتر ازL حد پایین باشد کلیه قسمت های چرخ خیاطی به خوبی روغن کاری نشده و در نتیجۀ ساییدگی دنده ها ، بوشها ومفاصل ،صدای چرخ شما زیاد خواهد شد و اگرکه با این حال به کار خود ادامه دهید احتمال قفل کردن چرخ نیز می باشد.

3- در پوش لاستیکی بالای میل سوزن بیرون بیاورید و به وسیله روغندان کاملا قسمت میل سوزن و نمدهای آن را آغشته به روغن نمایید.چرخ خیاطی را روشن نمایید لازم بذکر است که 30 دقیقه اول حرکت چرخ باید با سرعت پایین از آن استفاده شود، تا عملیات روانکاری اولیه به خوبی انجام شود.

طریقه استفاده (قسمت مکانیکی)

1-نخ کشی :

برای نخ کشی حتما پایه دوخت بالا بیاورید و میل سوزن را در بالا ترین نقطه قرار دهید پس همانند تصویر زیر نخ کشی نمایید. لازم به ذکر است که در چرخ های کامپیوتری  تنظیم نخ اول (کوچکتر) جهت تنظیم مقدار سر نخ باقیمانده می باشد و هر چه سفت تر شود ( مهره به سمت عقربه ساعت گردانده شود) طول سر نخ کوتاه تر و هر چه شل تر شود (مهره به سمت خلاف عقربه ساعت گردانده شود) طول آن بلند تر می شود. توجه داشته باشید درصورتی که بیش از اندازه تنظیم نخ سفت شود ، طول سر نخ کوتاه ودر  نتیجه نخ  از داخل سوزن بیرون می آید. حال چرخ خیاطی شما آماده کار می باشد

2- تنظیم کشش نخ:

تنظیم کشش نخها از طریق تنظیم نخ برای نخ بالا و فنر ماکو برای نخ زیر انجام می پذیرد.معمولا نخ ماکو را در حد متوسطی تنظیم می نمایند و تنظیم ها را بوسیله تنظیم نخ اعمال می نمایند .درصورتی که پارچه چین بخورد  و یا نخ پاره شود باید مهره تنظیم نخ را شل نمایید (مهره به سمت خلاف عقربه ساعت گردانده شود) واگر نخ زیر پارچه جمع شود و یا دوخت شل باشد (اصطلاحا زیر بریزد) باید مهره تنظیم نخ را سفت نمایید( مهره به سمت عقربه ساعت گردانده شود).

3- تنظیم طول دوخت:

برای تنظیم طول دوخت (ریز و درشتی دوخت) از درجه ای که در جلو و سمت راست بدنه قرار دارد استفاده نمایید.در هنگام تغییر آن اهرم سرقایمی  را که برای بست ابتداء وانتها استفاده می شود، جهت سهولت چرخش نگهدارید. پس از تنظیم طول دوخت اهرم قفل کن را جهت ثابت ماندن طول دوخت درمحل خود قرار دهید.

4-  تنظیم فشار پایه:

فشار پایه دوخت بر اساس ضخامت پارچه باید تنظیم شود. برای پارچه های ظریف تر مهره تنظیم فشار پایه  را شل نمایید ( در خلاف جهت عقربه های ساعت) تا فشار پایه  کمتر و برای پارچه های ضخیم ترمهره تنظیم فشار پایه  را سفت کنید (در جهت عقربه های ساعت).

5-  پر کردن ماسوره:

نخ را از سوراخ نخ گیر ماسوره پیچ و سپس از بین پولک های نخ گیر گذرانده وچند بار دور ماسوره بچرخانید. ماسوره را بر روی شفت ماسوره پیچ  قرار داده و اهرم ماسوره پیچ را به جهت نشان داده شده در عکس فشار دهید . نخ ماسوره باید در حالت کشیده پر شود که می توانید کشش نخ را ازطریق نخ گیر ماسوره پیچ تنظیم نمایید.توجه نمایید که ماسوره به صورت یکسان و حداکثر 80 % آن پر شود.برای تنظیم حد پر شدن ماسوره می توانید از طریق پیچ تنظیم مقدار پر شدن ماسوره ، آن را تنظیم نمایید. دقت فرمایید که در زمان پر شدن ماسوره چرخ خیاطی یا نخ را از داخل سوزن بیرون بیاورید و یا اگر در حال دوخت می باشید، پارچه زیر پایه باشد . در غیر این صورت احتمال قفل کردن دستگاه وجود دارد.

  • طریقه تعویض سوزن:

برای تعویض سوزن پیچ سوزن بند( روی میل سوزن) را شل کرده ، سپس سوزن را در حالتی که شیار بلند و سرتاسری آن به سمت چپ و گودی سوزن سمت راست قرار دارد ، آن را تا آخرین حد سوراخ میل سوزن بالا برده و سپس پیچ سوزن بند را سفت نمایید.لازم به ذکر است در صورتی که سوزن در محل مناسب خود قرار نگیرد و یا کج شده باشد ،چرخ به صورت صحیح نمی دوزد.

  • روشن کردن چراغLED :

برای  روشن و یا خاموش کردن چراغ LED از کلیدی که در شکل نشان داده شده است می توانید استفاده نمایید.

  • کلید سرقایمی:

از کلیدی که نزدیکی محل میل سوزن می باشد جهت دوخت معکوس یا همان سر قایمی استفاده می شود که به صورت برقی این عمل انجام می گیرد. عملکرد این کلید همانند اهرم سرقایمی می باشد با این تفاوت که اهرم سرقایمی به صورت مکانیکی عملیات دوخت معکوس را انجام میدهد.

 

طریقه استفاده از پنل کلیدها

1- بست ابتدا : بست ابتدا (سرقائمی شروع دوخت) با فشردن کلید مربوطه روشن می شود و با فشردن مجدد آن، دوبار عمل سرقائمی را انجام می دهد. برای تنظیم تعداد بخیه ها نیز با دو ستون سمت چپ کلیدهای تنظیم، می توان مسیرهای A (تعداد بخیه حرکت رو به جلو) و B (تعداد بخیه حرکت رو به عقب) را تنظیم نمایید.

2- بست انتها : بست انتها (سرقائمی انتهای دوخت) با فشردن کلید مربوطه روشن می شود و با فشردن مجدد آن، دوبار عمل سرقائمی را انجام می دهد. برای تنظیم تعداد بخیه ها نیز با دو ستون سمت راست کلیدهای تنظیم، می توان مسیرهای C (تعداد بخیه حرکت رو به جلو) و D (تعداد بخیه حرکت رو به عقب) را تنظیم نمایید.

3- پایه بالا کن میانی: پایه بالاکـــن میانی که در زمان ایست موتور در میانه ی دوخت، پایه را در وضعیت بالا قـرار می دهـــد . این برنامه معمولا در برنامه چند مسیر دوخت استفاده می شود.

4- پایه بالاکن انتهایی: پس از اتمام دوخت و فشردن پدال معکوس جهت بست انتها پایه در وضعیت بالا تا زمان قرارگیری پارچـــه جــدید قـــرار می گیرد.

5- قیچی سرنخ زن : در صورت فعال کردن قیچی سرنخ زن با فشار پدال در جهت عکس عمل سرنخ زدن در انتهای دوخت انجام می شود.

6- موقعیت سوزن :در زمان ایست موتور در میانه ی دوخت (قبل فشار پدال در جهت معکوس) می توان محل ایست سوزن را در موقعیت بالا و یا موقعیت پایین تنظیم نمود.

7- تک سوزن : در زمانی که بخواهیم چرخ به صورت تک سوزن حرکت کند، استفاده می شود.

8- برنامه : جهت ورود به برنامه های داخلی استفاده می شود.

9- عملگر : جهت ورود وذخیره داده های استفاده می شود.

10- افزایش سرعت : جهت افزایش سرعت کلید مربوطه را فشار دهید.

11- کاهش سرعت: جهت کاهش سرعت کلید مربوطه را فشار دهید.

12- شروع آرام : جهت شروع به کار موتور با سرعت کمتر جهت جلوگیری از درآمدن نخ از سوزن استفاده می شود.

13- کلید های تنظیم : جهت کاهش و افزایش مقدار اعداد نمایش داده شده در نمایشگر استفاده می شود.

14- T: این کلید در برنامه های داخلی استفاده می شود.

15- برنامه تک مسیر: در این برنامه شما می توانید یک مسیر دوخت را تعریف نمایید ، که چرخ خیاطی شما یک مسیر دوخت را به تعداد بخیه های تنظیم شده می دوزد و پس از آنمی ایستد.

16- دوخت مارک (4 مسیر دوخت) : برنامه ریزی جهت دوخت مارک می باشد که هر مسیر با کلیدهای تنظیم برنامه ریزی می شود و موقعیت سوزن در وضعیت پایین و پایه بالاکن اتوماتیک نیز باید در وضعیت پایه بالاکن میانی فعال گردد. در این برنامه می توانید بست ابتدا و انتها و دوخت تک ضرب را نیز فعال نمایید.

17- دوخت چندگانه : جهت برنامه ریزی بین 1 تا 15مسیر با طول های متفاوت استفاده می شود. با کلیدهای تنظیم سرعت تعداد مسیرها و با دو ستون سمت چپ کلیدهای تنظیم شماره مسیر و با دو ستون دیگر تعداد بخیه های هر مسیر را تنظیم می نمایید. در این برنامه می توانید از بست ابتدا و انتها، حالت پایه بالا کن میانی و انتهایی و همچنین دوخت تک ضرب نیز استفاده نمایید.

18- دوخت بست : برنامه جهت دوخت پل کمر می باشد که A و B تعداد بخیه های رفت و برگشت و D تعداد دفعات تکرار می باشد، که با کلیدهای افزایش/کاهش تنظیم می گردد.

19- دوخت تک ضرب : در برنامه های مارک دوزی و چند گانه با یک ضربه به پدال دستگاه تا انتهای مسیر تعریف شده می دوزد و به صورت اتوماتیک می ایستد.

20- دوخت آزاد : جهت دوخت آزاد بدون محدودیت طول (دوخت عادی) باید از این دیگر برنامه های دوخت خارج شوید البته این برنامه در زمانی که چرخ خیاطی را روشن می کنید فعال است.

پر بازدیدها:

دسترسی ها: